L’esport és una de les millors activitats que pots fer a la teva vida. Et fa sentir millor, millora la teva salut, millora la teva autoestima i et fa sentir viu. Totes aquestes fantàstiques sensacions es potencien quan, a més, fem servir l’aigua per exercitar-nos. Esportistes de totes les disciplines utilitzen l’aigua per entrenar i millorar els seus resultats però també les seves sensacions. Si l’aigua ens defineix, per què no utilitzar-la per entrenar? Et donem cinc raons per començar el teu entrenament a la piscina, veuràs els beneficis molt aviat i et costarà tornar a terra!

Entrenament piscina

  1. Evitar lesions

La viscositat de l’aigua i la llibertat de moviment que tenim en una piscina redueix el risc de patir lesions: millorem la nostra postura corporal, prevenim els dolors d’esquena i les nostres articulacions pateixen menys.

  1. L’exercici més complet

Un dels millors exercici cardiovascular és nedar: fem constantment moviments aeròbics (inclús quan estem quiets) i treballem tots els grups musculars. El treball a l’aigua, a més, millora la flexibilitat, resistència i coordinació, elements molt importants en qualsevol esport a terra.

  1. Millora de la respiració

A qualsevol esport és molt important saber respirar perquè això influeix en l’esforç que hi dedicarem a l’activitat i a la sensació de cansament que tindrem quan acabem la sessió. L’aigua ens ajuda a aprendre a respirar, a controlar els temps, la inspiració i l’expiració, com ja et vam explicar fa unes setmanes al nostre article. Optimitzem el treball dels pulmons, ja que fem més forts els músculs que s’encarreguen d’omplir-los i buidar-los.

  1. Recuperar-se d’una lesió

L’entrenament de moltes disciplines esportives a terra és especialment dur per a les articulacions i el risc de lesió és alt. Començar l’entrenament després d’una lesió a la piscina és beneficiós per a l’esportista perquè li permet tornar al ritme de la seva rutina de manera segura, sense empitjorar la lesió i, a la vegada, marcant-se un ritme de recuperació sense estar en repòs.

  1. Alliberar la ment

La sensació de llibertat a l’aigua és única i inigualable! Ens allibera la ment i ens fa sentir millor. Ingravidesa, natura, silenci, calma, sentir com l’aigua acaricia la nostra pell, sentir que l’aigua ens mou, que ens empeny… la llibertat de moviment és un plus per al nostre entrenament que no trobarem en cap altre medi.

Written by: Wetness

You may also like these posts
Saps tot el que pots fer perquè el teu fill gaudeixi de l’aigua?L’estiu del 2017 comença ara

Deixa una resposta:

(optional field)

Cap comentari encara.